torsdag 8 december 2011

Triss i tyg (och en klänning)

Hej hopp!
Har varit på Ohlssons tyger (stuvhörnan såklart) och en sväng på Erikshjälpen. Man får alltid fina saker med sig därifrån =)


Först ut är Ohlssons tyger: En stooooor bit lila velbour med vita stjärnor, förväntas bli filt och myskläder. 1,5 m blå/svartrandig trikå som blir finfint till kläder samt tre bomullstyger, 1 m av varje. Dessutom, ett bomullstyg med stora bilder på djur, ska bli något till barnrummet...

Och mitt besök på Erikshjälpen bjöd på en brun/vit duk ursprungligen från Hemtex, 30:-, 2 m rundstickad interlock i mörkblått med turkosa ränder (20:-!!!) två mindre tygbitar i brund med vitt mönster (ska bli pepparkaksklänning till lucia, 4:-st) och 1 m trikå med papegojor (5:- bara...så jag kunde inte låta bli även om den inte kanske är snyggast i världen haha)






Väl hemma i byn tog jag mig en sväng på vår egna lilla second hand och Mumlan grabbade tag i en Starwars-tröja st 110 och vägrade släppa den...så det får väl bli en tunika eller klänning skulle jag tro. Sen hittade jag en julduk som kommer att bli perfekt som julklänning =) en tia styck får det väl vara värt ;) Återkommer med färdiga alster senare.




Slutligen en jeansklänning med cerisrosa kontrastsömmar, fickor fram och knäpping bak.


Tyg från Ohlssons stuvhörna och eget mönster. Knappar isatta med min uuunderbara Kam-press! Supersmidigt och tyst framför allt! Inget mer bankande på kvällarna ;)




Rock on


1 kommentar:

  1. Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

    Hoppas att du vill vara med igen.

    Kram Bea

    SvaraRadera