onsdag 23 mars 2011

Uppdatering av 4 veckors utmaning...

Hej alla glada!

Jag har verkligen varit usel på att uppdatera men det har hänt saker hela tiden som kommit mellan mig och datorn!

Jag har dock sytt en hel del och färdigställt ett alster i veckan (och kanske lite mer ibland ;)

Freya har haft magsjuka och fyllt 1 år(!!) och jag har börjat jobba igen och jag har köpt lägenhet (hehe) så vi går igenom många förändringar just nu. Det är roligt men påfrestande ibland...

Iallafall!! Här är lite bildbevis på att symaskinen har gått varm (väldigt sent på kvällarna vanligvis =)

Jeans: återvinning av syrrans gamla slitna (och otroligt mjuka) jeans i st 42. Stjärntyget är hyllvärmare från Ohlssons och spetsen på fickor och bak också.


Spindelmannenklänning som skulle vara födelsedagsklänning (men blev alldeles för stor) är ett gammalt örngott och svart tyg från IKEA som foder. (hyllvärmare) Mönster förminskat från Ottobre. "Pippiklänning"









Och så det bästa jag sytt sen jag dammade av symaskinen. Efter eget mönster en skinjacka (fuskskin) med massa sömmar och detaljer och tuff mössa med matchande dregglis (också eget mönster) Jag är lite sådär löjligt nöjd och den sitter som smäck på Mumlan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar